Een logo is een van de belangrijkste elementen voor jouw bedrijf. Het is dé kleinste samenvatting die je over jouw bedrijf kan geven. Vaak wordt een logo maken onderschat. Want een herkenbaar logo maken is ook een van de moeilijkste dingen om te bedenken. Denk bij het maken van jouw logo aan de volgende tips en dan komt het helemaal goed!
- Houdt het simpel. Te drukke logo’s leiden af van jouw intentie. Met teveel kleuren is het onoverzichtelijk en moeilijker te herkennen. Je wilt juist dat jouw logo herkenbaar is!
- Zorg dat jouw logo tijdloos is. Vraag jezelf af of over 10 jaar jouw logo nog steeds relevant is. Je ziet bijvoorbeeld geen telefoonverkoper met een draaischijf telefoon logo.
- Zorg dat jouw logo bij jou past. Bij jouw bedrijf, maar ook bij jouw website. Bedenk je goed wat je wilt uitstralen. Bepaalde kleuren kunnen er ‘goedkoop’ uit zien en bepaalde lettertype kunnen er juist heel chique uitzien. Zorg dat het klopt met wat jij wilt verkopen! Het mooiste is natuurlijk als ’t aansluit op de stijl van jouw website.
- Jouw logo mag nietszeggend zijn. Dat klinkt gek, maar kijk maar eens om je heen. Dat logo op jouw schoen herkent iedereen, maar zegt eigenlijk niks. Dat logo van jouw supermarkt herkent ook iedereen, maar zegt niks over wat voor een bedrijf ze zijn.
- Bedenk of jij het bij een logo laat of dat je er een zin bij zet. Veel bedrijven hebben een soort slagzin wat ze bij hun logo neerzetten. Zo’n zin kan het logo versterken en de boodschap van jouw bedrijf nog duidelijker overbrengen.
- Ga je zelf aan de slag om een logo te ontwerpen? Ga je zelf brainstormen en knutselen met verschillende designprogramma’s? Dit kan best veel tijd in beslag nemen die jij op een andere manier in jouw bedrijf kan stoppen. Je kunt het ook uit laten besteden aan een professional die overal goed op let en wie het snel kan maken.